Terug naar cases

Johnnie Walker Black Ruby

Een bold launch voor een bold blend: Black Ruby verovert de Nordics.

Uitdaging

Vertaal een wereldwijd concept naar een lokale merkervaring die overal klopt — van winkelvloer tot online — in markten met strikte regelgeving rond alcoholcommunicatie.

Aanpak

DOCK14 verzorgde voor de nederlandse, belgische en deense markt uitrol van de introductiecampagne.
Van in-store tot digitaal, met oog voor detail, consistentie en lokale nuance.

Retail & instore – raamstickers, displays, shelf-talkers en premium POS-materiaal bij o.a. Gall & Gall.
DOOH & outdoor
– dynamische animaties en DOOH bannering.
Digital & social
– bannercampagnes, story-assets, emailformats.
Events & beurzen
– standmateriaal, stickering en menu's voor trade-activaties.

Elk touchpoint werd  afgestemd op lokale regelgeving en distributie, binnen Johnnie Walker's herkenbare merkstijl.

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?

Samenwerken?