Terug naar cases
Shoelike
Uitdaging
Shoelike biedt slimme oplossingen voor schoenverzorging, zoals inlegzolen, heelpads, veters en witte schoenenspray. Hoewel de producten functioneel en populair zijn, ontbrak het merk aan een consistente en opvallende uitstraling. Onze uitdaging was om een verpakkingslijn en online presentatie te ontwikkelen die het vertrouwen en de kwaliteit van het merk uitstralen, met oog voor de eindgebruiker en de winkelervaring.
.gif)

Aanpak
We begonnen met een analyse van de doelgroep en concurrentie, om te begrijpen hoe Shoelike zich het best kon positioneren. Vanuit daar ontwikkelden we een doordachte verpakkingslijn: helder, functioneel en visueel aantrekkelijk in het schap. De verpakkingen combineren gebruiksvriendelijke informatie met een onderscheidende visuele identiteit. Tegelijkertijd ontwierpen we een conversiegerichte website die zowel het productassortiment overzichtelijk presenteert als het merkverhaal versterkt. De nieuwe branding loopt als een rode draad door alle touchpoints.

Oplossing
Het resultaat is een sterke merkpresentatie — zowel offline als online. De nieuwe verpakkingslijn maakt Shoelike herkenbaar, professioneel en betrouwbaar in het winkelschap, terwijl de website een logische en visueel aantrekkelijke shopervaring biedt. Door deze consistente uitstraling komt het merk sterker over en is de basis gelegd voor verdere groei en merkvertrouwen bij de consument.


